רשימת תפוצה: מה שווה יותר? נפט או רשומה דיגיטלית?

רשימת תפוצה: מה שווה יותר? נפט או רשומה דיגיטלית?

משקיעים באג”ח ומניות? האם גם השנה תוכלו ליהנות מתשואה נאה על השקעתכם בנפט הגולמי ומהן האלטרנטיבות במקרה של ירידה בייצור חביות הנפט בכלכלה העולמית?

לאחרונה, נראה כי נגיף הקורונה שהתגלה בסין, תפס תאוצה ואף הוביל לקורבנות. בתי הזיקוק באסיה ביקשו להוריד במינון אספקת הנפט בעקבות הווירוס הקטלני שאף גרם למפעלים בסין להפסקת פעילות וצניחה ניכרת במחיר הנפט, כ-50$ לחבית. האם זה הזמן הנכון להשקיע בנפט או לחפש השקעות אלטרנטיבות המניבות הכנסה פסיבית מדי חודש?

השקעה במניות

אם למדתם מסחר בשוק ההון, אתם וודאי יודעים כי אין ערובה להשקעה בניירות ערך, מניות ואג”ח. כל החלטה עשויה להשפיע על תיק ההשקעות שלכם, הן בטווח הארוך והן בטווח המידי, וזאת כתוצאה ממינוף פיננסי של תיק ההשקעות שלכם. לרוב הדעות, מדובר בהימור מסוכן על סמך ידיעות שפורסמו בתקשורת וקבלת שירותי איתותי בורסה בחברות שונות.

משקיעים בעלי ניסיון בהשקעה בניירות ערך ייהנו מיתרון במקרים אלו, בהימור נגד המגמה ומכירה בחסר (שורט). אך כאמור מדובר בסיכון מחושב שעל כל משקיע לעשות במקרים של צניחה במניות.

 

אלו השקעות אלטרנטיביות מניבות הכנסה גם בימי שפל ומשבר עולמי?

בעשור האחרון, הלכנו וגדלנו לצד הטכנולוגיה שהספיקה לפרוץ דרך ברחבי העולם ואפשרה למיליוני אנשים ליהנות מהכנסה אקטיבית ופסיבית בעידן הדיגיטלי. אומת הסטארטאפ והחדשנות הטכנולוגית הצליחה להפוך את תעשיית ההייטק הכלל עולמית מקצה לקצה, הודות לרעיונות והמצאות חדשות שהגיחו היישר מן העידן הדיגיטלי, והובילו למהפכה גם בענף ההשקעות האלטרנטיביות.

 

מהי רשימת תפוצה דיגיטלית וכמה היא באמת שווה לך?

ראשית, עצרו הכל וחשבו לרגע. כמה אנשי קשר יש לכם על גבי המכשיר החכם שלכם? נסו לבצע הערכה המבוססת אנשי הקשר השמורים שלכם וכוללים גם את הקבוצות בהם אתם מנויים באפליקציות המסרים השונות. הנחת היסוד שלנו אומרת כי כל קבוצה כזו, היא רשימת תפוצה העומדת בפני עצמה וכל מספר טלפון מהווה רשומה דיגיטלית בודדת.

קרוב לוודאי שרשימת התפוצה שלכם עומדת על כמה אלפים, וגם אם נקזז מתוכם ‘רשומות לא רלוונטיות’ נוכל להגיע לאנשים הרלוונטיים יותר לתחום העיסוק שלנו, המוצר או השירות אותו אנו מקדמים.

בעולם הדיגיטלי, אנו יכולים להחזיק כל נכס דיגיטלי העומד ברשותנו, לרבות פרופיל פייסבוק, דף עסקי או כל קבוצה אחרת הרשומה ברשת מדיה חברתית. כאשר אנו מנהלים ומקושרים לרשימת תפוצה של אנשים המביעים בנו עניין, נוכל למעשה לספק עבורם תוכן רלוונטי ומעניין ואף למכור להם יותר.

חבית נפט או 5000 רשומות דיגיטליות

אם היו אומרים לכם כי בתמורה לחבית נפט אחת, תוכלו לנהל 5000 רשומות דיגיטליות שרק מחכים לשמוע מה שיש לכם להגיד, כמה לדעתכם היה השווי האמיתי של כל רשומה כזו? התשובה לשאלה זו, כרוכה כמובן במודל העסקי שלכם, ובנתונים רבים נוספים.

חבית נפט
השקעה בנפט או ברשימת תפוצה?

יחד עם זאת, על מנת שנוכל להבין טוב יותר כיצד לחשב שווי אמיתי של רשימת תפוצה, הכנו עבורכם דוגמה אמיתי מהעולם הדיגיטלי:

דוגמה לניהול רשימת תפוצה בנושא השמת עובדים, כח אדם ומשאבי אנוש

ברשותכם עסק בתחום גיוס והשמת עובדים. אתם מנהלים את האתר הרשמי, ערוץ היוטיוב והדף העסקי בפייסבוק.

המטרה: לעזור לכמה שיותר מתמודדים להתקבל אל מקום העבודה המתאים להם ולהרוויח עמלה עבור שירותי הכוונה וייעוץ.

השירותים:

שיפוץ קורות חיים – 350 ₪

כתיבת קורות חיים באופן מקצועי – 600 ₪

הכנה לריאיון עבודה: 3,000 ₪ – כ-8 שעות ייעוץ והכוונה לפי שווי של 375 ₪ לשעה

מסקנה:

בכל פעם שתפרסמו טיפים מעניינים, תגדילו את החשיפה והמעורבות עם העסק שלכם. ככל שיותר אנשים ייחשפו לתוכן שלכם, כך יגדל הסיכוי לסגור יותר עסקאות עם המועמדים למשרה הרלוונטית.

מזכירים כי מדובר ב- 5,000 מנויים אשר רק מחכים ללמוד מכם

הסטטיסטיקה אומרת כי הממוצע של החזר ההשקעה על כל 1$ בפרסום, תקבלו 38$ מרשימת הדיוור שלכם. מדובר ביחס השקעה של 70:1

ראו מקור

הידעת?

נניח שרק 5% מהרשימה שלכם היו הופכים ללקוחות משלמים, כמה לדעתכם הייתם מרוויחים?

250 לקוחות משלמים הרוכשים מכם שירותים בשווי מאות שקלים ואלפי שקלים, יכולים להגיע בקלות למחזור הכנסה של 150,000 – 200,000 ₪ ויותר. (לא כולל הוצאות).

לקוחות מרוצים
לקוחות מרוצים שישמחו לרכוש ממך יותר

עכשיו נסו לחשוב מה היה יכול לקרות אם המודל שלנו היה פסיבי וללא כל מעורבות ותפעול מצדכם.

אם אתם נוהגים לפרסם תוכן רלוונטי בכל אחת מהפלטפורמות העומדות ברשותכם, תוכלו לייצר הכנסה פסיבית או אקטיבית, התואמת למודל העסקי שלכם. אם הכסף נמצא ברשימת התפוצה והניהול שלה שווה ערך לחבית נפט אחת, מה באמת משתלם יותר?

שימו לב כי מודל זה עובד גם בקנה מידה קטן בהרבה מ-5,000 מנויים. נניח שבבעלותכם קבוצת פייסבוק עם קהל חם הצמא לטיפים בתחום המקצוע שלכם. פרסום טיפים בעלי ערך גבוה, יסייע לכם להגדיל את כמות העוקבים שלכם דרך רשימת התפוצה הדיגיטלית בפרופיל הפייסבוק העסקי שלכם.

אם בחרתם לייצר הכנסה פסיבית דרך הפייסבוק, תוכלו לעשות זאת באמצעות כתיבת ספר דיגיטלי לפי שווי של כמה עשרות שקלים ועד כ-250 ₪, בהתאם לערך הנתפס שתצליחו להעביר בו לקהל היעד שלכם.

לצורך העניין, נקבע כי מחיר הספר יעמוד על 117 ₪. זאת אומרת, יספיקו לכם כ-9 מכירות בממוצע בכל חודש, בכדי לייצר הכנסה פסיבית של 1,000 ₪ נוספים. מתוך רשימת תפוצה של 1,000 אנשים (רשומות דיגיטליות) סבירות גבוהה כי הנגשת המידע במחיר סמלי לקהל הרלוונטי, תעשה עבורכם את העבודה ותעזור לכם להגדיל את ההכנסה שלכם.

איך לייצר הכנסה פסיבית מרשימת תפוצה מבלי למכור כלום

דרך נוספת ליצירת הכנסה פסיבית מרשימת תפוצה היא באמצעות חברה המתמחה בניהול רשימות תפוצה ונכסים דיגיטליים מניבים המסייעים במינוף פיננסי נכון והשקעה אלטרנטיבית בטווח הארוך.

רוצים ללמוד עוד? הצטרפו אלינו עכשיו לקורס המקיף באורך 12 שעות, מול המחשב ובקצב שלכם!

לפרטים נוספים על הקורס המלא

אולי יעניין אותך