שיווק ויראלי: 5 דרכים שיגרמו למוצר שלך להפוך לויראלי

למה חברות הסטארטאפ כושלות שוב ושוב ומהם כללי הברזל של שיווק ויראלי מנצח?

למה חברות הסטארטאפ כושלות שוב ושוב ומהם כללי הברזל של שיווק ויראלי מנצח באמצעותם תוכלו כבר עכשיו, לסובב את הגלגל, להזניק את שווי החברה במאות אחוזים ולהשאיר את המתחרים שלכם הרחק מהקדמה הטכנולוגית שלכם. המדריך המעשי לויראליות דיגיטלית ברשת הראשון שילמד אתכם צעד אחר צעד כיצד הדרופ שיפינג הצליח לשנות את כללי המשחק גם במגרשים של הכרישים הגדולים.

אם עברתם כבר את שלב האב טיפוס בחברת הסטארטאפ שלכם, אתם וודאי כבר מבינים את גודל הפוטנציאל של המוצר החדשני שבכוונתם להחדיר לשווקים בין-לאומיים חדשים.

ייתכן מאוד שתוכלו להפוך עולמות ולהציע פתרון לבעיה שאחרים לא עשו לפניכם, אך הדרך להצלחה היא רבת מכשולים, וכמו בעסקים גם בחברות הסטארטאפ הצעירות, ישנן מגבלות תקציב שאיתן צריכים להתמודד כדי לעמוד בכל היעדים ולהשיג את המטרות להן התחייבתם בתחילת דרככם.

שיווק ויראלי: להכות בברזל כשהוא חם

אם רק הייתם יודעים את הנוסחה לויראליות ברשת, הייתם מפצחים את סוד ההצלחה שרק קומץ מענקיות הטכנולוגיה המובילות בעולם, הכירו עד כה.

היום, החלטנו לשתף אתכם בנוסחת ההצלחה של חברות הסטארטאפ שפרצו לשווקים הבין-לאומיים עם מוצר ויראלי שכולנו אוהבים ומשתמשים בהם כל הזמן. מוכנים? 5 מתנות לשיווק ויראלי מנצח שיזניקו את הסטארטאפ שלכם אל הר האוורסט.

1. תשתף ותשתתף – מודל ההצלחה לויראליות ברשת

חבר מביא חבר
טובים השניים מן האחד: שני הצדדים מרוויחים תמיד

צרו תמריץ לשיתוף המוצר שלכם. חשבו על הקול הפנימי של הלקוח הפוטנציאלי שלכם שאומר: “אבל רגע, מה יוצא לי מזה?” אם תעניקו לו ולחבריו תגמול על שיתוף התוכנה או האפליקציה שלכם, תזכו לקבל תנועת חינמית וויראלית, בלי להשקיע תקציבי ענק על פרסום בדיגיטל.

דרופבוקס עשו את זה קודם ופרצו עם המוצר שלהם שמותקן כמעט בכל בית בארצות הברית וברחבי העולם כולו.

איך הם עשו את זה?

ההצעה שלהם היתה להעניק 500 מגה אחסון על כל משתמש חדש שירשם דרככם לשירות, עד למקסימום של 16 ג’יגה ללא עלות כלל. ההצעה שלהם הייתה למגיפה ויראלית לאחר שמשתמשים רבים בחרו להגדיל את שטח האחסון שלהם, ולהזמין עוד ועוד משתמשים חדשים לשירות. שיווק ויראלי, כבר אמרנו?

מוצר ויראלי
שתפו את חבריכם במוצר הויראלי שלנו

2. שיווק ויראלי: מתחרים עד הנשימה האחרונה

אם אתם רוצים להפוך את המוצר שלכם לויראלי ולהגיע לתוצאות, עליכם ללמוד כיצד לעודד תחרות טובה. אם המוצר שלכם משלב אלמנטים חברתיים, הדגישו אותם במקום מרכזי, כדי שהמשתמשים יוכלו ליצור השוואה חברתית באופן מודע או שלאו וכך להגדיל את זמן השהייה שלהם במוצר, לייצר ולשתף תכנים ולהתחבר לאנשים חדשים.

אם ננסה לפרק את זה באופן פרקטי, חשבו על האלמנטים שיוכלו לגרום למשתמשים שלכם להרגיש כי הם טובים יותר מאחרים, או במילים אחרות “תוצאות והישגים”.

מגנט לייקים
מגנט לייקים: מי הטוב מבין השניים?

 

3. יד רוחצת יד – עובדים ויוצרים יחד

אם המוצר שלכם פונה לקהל העסקי (B2B) חשבו איך לשפר את חוויית המשתמש ולהציע לו לחסוך בזמן עבודה. אחת הדרכים היעילות ביותר ליצירת תוכנה או אפליקציה ויראלית שנועדה לאנשי עסקים, היא באמצעות יצירת שיתופי פעולה במגרש האישי והעסקי של המשתמשים שלכם, כדי שיוכלו לעבוד יחד, כל אחד במקום שלו ובזמן שלו.

עשו והצליחו

מי שהחכימו ועשו זאת באופן ויראלי, הם חברת גוגל עם המוצר Google Docs. (כמו וורד, אבל אונליין). כל מסמך דיגיטלי שנפתח בחשבונכם, יציע לכם לשתף חברים ועמיתים, שיוכלו להציג את המסמך שלכם או לערוך אותו ולהוסיף לו תוכן נוסף (באישורכם בלבד).

עובדים יחד
עובדים יחד ומרוויחים יותר

4. תוכן גולשים מבוסס משתמשים

אם התוכנה שלכם כוללת תוכן גולשים (User-generated content), זה כמעט מתבקש לאפשר להם להטמיע אותו בכל נכס דיגיטלי בבעלותם, לרבות אתר, דף או קבוצה בפייסבוק. כך, הם זוכים לפידבקים ומשוב מגולשים, חברים ובני משפחתם, הן בנכס הדיגיטלי שלהם והן בתוכנה שלכם.

בשיטה זו, אנו מאפשרים להם להשתמש בבמה הדיגיטלית שיצרנו עבורכם, ולאפשר להם להציג לעיני כל, את התוכן העשיר שעבדו עליו על גבי הפלטפורמה שלכם. כך, גם הם וגם אתם זוכים לתנועת משתמשים חדשים המתבקשים להירשם כדי להתרשם מהתוכן שיצרו המשתמשים. גאוני כבר אמרנו?

שיווק ויראלי ותוכן גולשים מבוסס משתמשים
תוכן גולשים מבוסס משתמשים

 

5. התנסו עכשיו בחינם ותשלמו אחר כך

אם יש לכם תוכנה או אפליקציה שיכולה לעזור להרבה משתמשים לעשות משהו בעל ערך רב עבורם, תנו להם גישה לעשות זאת בחינם. הפיצו את הבשורה ברשתות החברתיות או גייסו משתמשים לעשות זאת עבורכם (ניחשתם נכון, הטריק הראשון שלמדתם בכתבה).

לאחר שהם התנסו בתוכנה שלכם, הם ייחשפו לתכנים, השירותים והמוצרים הנוספים שיש לכם להציע להם. אם מוצר המתנה שלכם היה בעל ערך עבורם, הם לא יהססו לפתוח את הארנק ולשלם לכם, כדי לקבל עוד ועוד מכל הטוב שיוכלו לקבל מכם.

 

אז מה היה לנו כאן?

  • חבר מביא חבר – שיתוף ויראלי בתמורה להטבה עבור שני הצדדים
  • מתחרים על ההישגים – מודל העל שעובד נפלא בתעשיות הגיימינג בכל העולם
  • עובדים יחד – עובדים ויוצרים תוכן ומדיה המשרת את כל המשתתפים
  • תוכן מבוסס גולשים – הגולשים מפיצים את התוכן שלהם ברשתות המדיה החברתיות וכך מגבירים את החשיפה ואת המעורבות במוצר הויראלי שלכם
  • מישהו אמר חינם? – קודם כול תנסו, ורק אם תרצו תזמינו אותי אחר כך לכוס קפה. מודל שיווקי המדבר בעד עצמו. ניסינו, אהבנו, שילמנו. אין יותר מה להרחיב על זה.

רוצים ללמוד איך לייצר הכנסה פסיבית באמצעות תוכן ויראלי שהגולשים שלכם יתמכרו אליו? נכס דיגיטלי הוא ממש כמו במה וירטואלית שהכוכבת הראשית שלה היא הנישה.

המעריכים שלכם, ישמחו לרכוש כרטיס בשורה הראשונה כדי לשמוע מה שיש לה להציע להם. אז אם גם אתם רוצים להרוויח מהמוצר הויראלי שלכם זכרו כי שני צדדים מרוויחים יותר לפי מודל ההצלחה לויראליות של מידע.

אולי יעניין אותך